לישראל פרוש יש פתרון למשבר הדיור והוא לא מסובך, לדעתו

'המכה בפטיש' היה יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שזימן דיון אצלי בלשכה. ישבנו והיינו בשטח והוחלט על הקמת צוות משותף שואני מקווה שיוביל לפתרון לכל המגזר החרדי
עמית דניאל 6 Comment on לישראל פרוש יש פתרון למשבר הדיור והוא לא מסובך, לדעתו

משבר דיור? ראש העיר אלעד, ישראל פרוש, סבור כי הפתרון נמצא באלעד והוא כלל לא מסובך • "בשטח הבסיס יש מקום לעשרת אלפים יח"ד, כשיתנו 1,500 דונם. אלעד מוכנה לקלוט כמה שיותר" • שטחי אש או אש בעיניים?

'המכה בפטיש' היה יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שזימן דיון אצלי בלשכה. ישבנו והיינו בשטח והוחלט על הקמת צוות משותף שואני מקווה שיוביל לפתרון לכל המגזר החרדי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משבר הדיור מוביל רבים מאישי הציבור לעסוק בנושא ולחפש פתרונות דיור לעם בישראל על מגזריו. בתכנית "נלחמים על הבית" עם יעקב גרודקה שוחח ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, על הפתרון שלו למשבר הדיור ועל דעתו לגבי ראשי ערים חילוניות שאינם חפצים באוכלוסיה חרדית בעירם.

"צריך להבין" אומר פרוש "המדינה לא אוהבת להכניס דירות לערים שלא מצליחות להחזיק את עצמן. אלעד בניהול תקין ללא גירעון ומשכך היא מוכנה וראויה לקלוט יחידות דיור חדשות" פרוש מזכיר נשכחות ומספר על הבטחתו של אריק שרון ז"ל בעת הקמת העיר "שרון הבטיח בהקמת העיר שיש שלב ב'. בעבר משרד הביטחון הסכים לצאת למהלך אבל בסופו של דבר נתנו לראש העין כ-17,000 יח"ד, כנראה מישהו נרדם שם" אמר.

על מהלך משמעותי של הוספת יח"ד בעירו, מהלך שבחודשים האחרונים וברגעים אלו ממשיך לרקום עור וגידים הוא מספר "כששר הביטחון, אביגדור ליברמן, נכנס לתפקידו, ביקשתי מאבי (ח"כ מאיר פרוש. ע.ד.) שידבר אתו על קידום מהלך שלב ב'. בשלב כלשהו אף עירבתי גורמים נוספים כאשר 'המכה בפטיש' היה יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שזימן דיון אצלי בלשכה. ישבנו והיינו בשטח והוחלט על הקמת צוות משותף שאני מקווה שיוביל לפתרון לכל המגזר החרדי" הוא מקווה.

לדבריו, יש במקביל מהלכים מתקדמים הנמצאים כבר בוועדה המחוזית לאחר שעברו את הוועדה המקומית, לבנית יח"ד חדשות בעיר "אנחנו הולכים להקים אזורי תעסוקה ומסחר בסמוך לכביש 6. זה כבר קיבל אישור ומדובר על שטח של כ-2 מליון מטר" חושף פרוש ואומר "ברגע שזה אושר, הוצאנו את שטחי המסחר והפכנו את זה לדיור. הכנסנו לוועדה 700 יח"ד. זה עבר את הוועדה המקומית ועכשיו זה נדון בוועדה המחוזית. הרצון שלנו הוא להכניס עכשיו עוד 2,000 יח"ד מכיון שאנו משנים את הייעוד לדיור".

על מה שמכונה "שטח אש" הוא אומר "בשטח הבסיס יש מקום לעשרת אלפים יח"ד, כשיתנו 1,500 דונם. אלעד מוכנה לקלוט כמה שיותר. שאו עינכם וראו, יש שטחים מפה ועד לכביש 6. אנחנו קרובים להכל. והיה וכל הגורמים יחליטו שפותרים את הבעיה, תוך שנה, שנתיים אנחנו יוצאים לשיווק עם 20,000 יח"ד או יותר, כמה שהם יחליטו. זה לא בידינו".

בנוגע לראשי ערים חילוניים שלא ששים לאכלס חרדים בשטחם, ישראל פרוש למרבה הפלא, מגלה הבנה "ראש עיר מקבל תקציב והוא צריך לחלק אותו. יש תרבות, יש חינוך ועוד נושאים רבים. בעיר חילונית תקציב תרבות, לצורך העניין, יכול ללכת לבתי קולנוע. בעיר חרדית התקציבים מחולקים למטרות אחרות. יש תקציב לבית כנסת וכדו'. כשבאים לראש עיר חילונית ואומרים לו 'תכניס חרדים' הוא אומר 'מאיפה התקציב'. אני לא אומר שזה לא אפשרי. אצלי למשל, יש אוכלוסיה חרדית לצד אוכלוסיה ציונית דתית ואני חושב שכולם מרוצים".

לסיום קרא פרוש בשידור ואמר "אנחנו באלעד רוצים וקוראים, בואו תכניסו לפה ותבנו יש מקום ויש רצון".

האזינו:



6 תגובות

מיין תגובות
  1. 6

    יישר כוח ישראל פורוש לך בכוחך זה והושע את החרדים בארצ"ה. – רק אל תשכח שיש בעולם גם ספרדים ולא רק חסידים מקורבים !!!

  2. 5

    דימיונות באספמיה

  3. 4

    לא צריך כל הזמן לחשוב ולהראות שהספרדים נחותים

    1. פרוש צודק, לא צריך להראות שהספרדים נחותים, תנו לו להנחית אותם בשקט…

  4. 3

    עם כל הכבוד לחזון(ויש כבוד) פרוש כושל בניהול השוטף וגם בבינוי
    אין בניית מבני ציבור חדשים, יש מבנים שכבר כמעט גמרו אבל
    בגלל הימור מסוכן,כל הפרוייקטים נמסרו באופן מוזר לקבלן אחד שפשט את הרגל ועכשיו הכל תקוע
    הראשונים שסובלים מההתנהלות הם אלו שלא מהמקורבים החסידים להבדיל מליטאים
    וכמו שכתב פה אחד המגיבים לגבי הספרדים, כי כאשר אין משאבים
    קודם כל דואגים לחסידים שלא יחסר, יען החסידה עושה חסד עם חברותיה

  5. 2

    דיבורים כמו חול ואין מה לאכול